ARGININA- Hormon De Crestere - Ficat - Tensiune Arteriala - Sex

Analizand in profunzime acest aminoacid si parcurgand peste 100 de surse de documentare si un numar semnificativ de studii contradictorii, mi-a fost cu atat mai tare intarita opinia: precum ca studiile, fie ele si din sursa reputabila sunt extrem de limitate deseori iar la sfarsitul zilei in marea majoritate a cazurilor, rezultatele tind sa ne adanceasca starea de confuzie in loc sa elucideze aspectele vitale ale eficientei unui supliment.

Conform Wikipedia “arginina este un aminoacid necesar pentru funcționarea în bune condiții a glandei hipofize. Împreună cu fenilalanina, ornitina și alte substanțe cu acțiune neurologică, arginina este indispensabilă pentru sinteza hormonului de creștere al acestei glande.
Necesarul de arginină este ceva mai mare la bărbați pentru că lichidul seminal conține în cantitate de aproximativ 80% acest aminoacid, iar deficitul poate duce la sterilitate.”
Pentru ca imi doresc ca articolul sa fie pe cat de stiintific posibil va voi prezenta o parte din rezultatele studiilor ce sustin anumite beneficii ale acestui supliment, insa nu le voi pune in balanta cu studiile ce neaga rezultatele ci cu experienta mea personala in utilizarea diferitelor tipuri de arginina si asocierea acesteia cu alte suplimente.

1. Arginina creste productia hormonului de crestere

Studiul de caz nr.1. (ce inglobeaza rezultatele a 123 de studii) spune asa, citez:
“Majoritatea studiilor care folosesc arginina orală au arătat că administrarea de arginina crește nivelul de hormon de creștere în repaus cu cel puțin 100%, în timp ce exercițiile fizice pot crește nivelul de hormoni de creștere cu 300-500%.
Combinația de arginină orală cu exercițiile fizice atenuează răspunsul hormonului de creștere și crește doar nivelul hormonilor de creștere cu aproximativ 200% în comparație cu nivelurile de repaus.”

Lucru din care reiese ca un supliment cu arginina luat inainte de efort fizic scade productia de HGH insa luat in stare de repaus (ex: inainte de somn, creste productia acestuia cu pana al 100%)
Pe baza acestui studiu arginina s-ar putea clasa ca unul dintre cele mai eficiente suplimente de pe piata, atat pentru performanta sportiva cat si pentru sanatate si efect anti-imbatranire.

2. Arginina scade tensiunea arteriala

Studiul nr.2. subliniaza capacitatea argininei de a scadea tensiunea arteriala cu ajutorul efectului sau vasodilatator datorita eliberarii de oxid nitric, se specifica insa o crestere majora a eficientei in acest caz prin asocierea ei cu antioxidanti.
Datorida biodisponibilitatii scazute atat formei de L-Arginina cat si de AAKG(Arginina Alfa Ketoglutarat) s-au folosit doze de pana la 24g.

3. Arginina ajuta la regenerarea ficatului chiar si dupa operatii de transplant de ficat si creste cu pana la 100% capacitatea de eliminare a toxinelor

Studiul de caz nr.3. ce de asemenea inglobeaza mai multe studii:

L-Arginina a fost administrata grupului de tratament si ser fiziologic a fost administrat grupului de control.
Acest studiu arată că, după 7 zile de obstrucție biliară, leziunile hepatice sunt bine stabilite și tratamentul exogen cu L-arginină a prevenit parțial, dar în mod semnificativ vătămarea ficatului în colestază acută.(Diminuarea sau oprirea secreţiei de bilă)

Administrarea de L-arginina a fost insotita de steatoză hepatică(ficat gras) redusă, greutate corporală redusă și scădere a grăsimii testiculare și a masei tisulare hepatice. Glicemia, colesterolul, insulina și leptina au fost, de asemenea, mai scăzute la această grupă.
Nu a fost înregistrată nicio dovadă de toxicitate a CDCArg(chenodeoxycholyl-arginine ethyl ester conjugate) .
De fapt, leziunea hepatică, după cum a fost evaluată folosind nivelurile plasmatice ale enzimei hepatice, a fost scăzută in pacientii tratati.

4. Arginina imbunatateste functia sexuala atat in barbatii sanatosi cat si in cazul celor ce sufera de disfunctie erectila

Numeroase studii confirma rolul eficient pe care aceasta il joaca in cazul problemelor de potenta si in imbunatatirea performantei sexuale (doh, aici s-au finantat studii de au rupt, ca sa observam unde se afla interesul public…)

Jucand un rol vital in spermatogeneza administrarea de pana la 10-20g pe zi poate efectiv dubla cantitatea de sperma.
Luând zilnic 5 grame de L-arginină pe cale orală pare să îmbunătățească funcția sexuală la bărbații cu disfunctie erectila. Folosirea de doze mai mici poate să nu fie eficientă. Cu toate acestea, există unele dovezi timpurii că folosirea de L-arginină cu extract de scoarță de pin maritim și alte ingrediente, ar putea îmbunătăți eficacitatea dozei mici de L-arginină pentru disfunctia erectila.

Dupa cum vedeti rezultatele studiilor sunt uimitoare, acum vreau sa le pun in balanta cu experienta personala, trecand punctat prin fiecare studiu vs rezultatele/observatiile proprii.
Folosesc arginina intermitent de peste 6 ani cu doze cuprinse intre 5 si 20g pe zi administrate dupa antrenament/inainte de somn.

1. In cazul producerii de hormon de crestere, nu pot sa ma pronunt extrem de detaliat deoarece nu am facut analize in acest sens, insa in momentul administrarii a 10g de arginina zilnic am observat o recuperare mult mai rapida dupa antrenament, febra musculara considerabil mai redusa ca si durata insa nu si ca intensitate si o mai buna dispozitie cu totul.

2. Nu am observat nici o modificare a tensiunii arteriale chiar si pe doze de 20g pe zi, timp de 3 luni cu 3 masuratori dimineata, la pranz si seara.

3. In cazul regenerarii ficatului pot spune ca efectul ei este de-a dreptul magic, sau a fost in cazul meu, in urma unui tratament cu anxiolitice, trigliceridele serice (tgo si tgp) aveau valori triple fata de tabelul de referinta, iar dupa tratamente indelungi 3-4 luni cu silimarina, CoQ10 valorile cumva, erau si mai mari :)), in urma ingerarii a 10g zilnic de arginina, in decurs de 30 de zile acestea au revenit la valori normale.

4. De la erectii spontane la spermatogeneza pot confirma ca aceasta este deosebit de eficienta.

O concluzie personala, strict pentru performantele sportive si pompari, aceasta are un efect minimal(datorita unei biodisponibilitati reduse, *se absoarbe prost) in comparatie cu citrulina, avand efecte deosebit de bune pe acest plan cand cele 2 sunt folosite in mod simultan, sinergetic.
Pentru cei ce practica sportul la nivel amator reprezinta o optiune foarte buna de luat in considerare insa in cazul sportivilor de performanta, ce folosesc steroizi care pun un mare stres pe ficat, pe langa efortul inuman si dietele super restrictive acest supliment nu este optional, impreuna cu NAC si silimarina consider ca este de departe cheia sanatatii ficatului intr-un tratament post ciclu facut eficient.

Ambele forme de L-Arginina si AAKG au o biodisponibilitate similara si efecte similare.


By Aurelian T. Coroiu




https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18090659
https://journals.lww.com/nsca-jscr/fulltext/2010/04000/arginine_and_ornithine_supplementation_increases.28.aspx
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2728371/
cautati sectiunea de referinte aici https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-875/l-arginine

Publicat în: 15.02.2020

Înapoi