RETETA RAPIDA SI IEFTINA - BATOANE PROTEICE -

     Acum ca sarbatorile de iarna s-au incheiat, o mare majoritate dintre voi veti intra fie intr-o perioada de definire, fie intr-o perioada de “CLEAN BULK”.
     Pentru a face tranzitia de la dezmatul de sarbatori cat mai usoara, impart cu voi un secret care imi face viata si gatitul, mult mai comode fiind accesibil, rapid ,usor de luat cu mine peste tot si reprezentand cea mai usoara si gustoasa cale de a-mi atinge necesarul de macronutrienti.

Ingrediente:

Baza:
-unt de arahide
-faina de ovaz
-pudra proteica cu concentratie cat mai mare, fara aroma

Optionale:

Pentru mai multe grasimi si gust:
-fulgi de cocos
-ulei de cocos (dat fiind ca se servesc reci e perfect)
-migdale
-seminte de dovleac
-alune de padure
-semite de floarea soarelui
-susan
-mac
-fistic
-unt (nu recomand lactatele animalelor mari si derivatele din ele, insa ca si gust si textura e wow)
-ciocolata neagra 80%+ cacao, data pe razatoare sau facuta bucati mici

Pentru mai multi carbohidrati si gust:
-faina de cocos
-fulgi de porumb
-biscuiti simpli facuti bucati
-grau expandat (pufarine) :))
(de aici in jos nu recomand, dar sunt oricum o alternativa exponential mai sanatoasa fata de ceea ce gasiti in comert)
-stafide
-chipsuri de banane
-alte fructe confiate (kiwi, goji, capsuni, ananas, s.a.m.d.)
-miere
-zahar brun
-biscuiti cu diverse arome, creme(oreo, biscrem, etc)
-diverse cereale din comert

Condimente:
-cacao(sursa buna si de grasimi sanatoase, bun antioxidant, insa in exces devine amar)
-scortisoara(de asemenea bun antioxidant)
-vanilie

Aminoacizi:
-creatina
-leucina
-arginina

       Pot fi adaugate in cantitati mici, elemente/pudre “rele” la gust care in mod normal sunt dificil de consumat.
       Ca regula principala, in afara ingredientelor de baza se poate adauga absolut orice element insa incercati pe cat posibil sa evitati toate alimentele procesate.
Macronutrientii pot varia extrem de tare, in functie de pudra proteica folosita, de untul de arahide folosit, de tipul de faina (de ovaz/cocos) pana la celelalte elemente pentru gust, asa ca va sugerez sa vi-i calculati pe toti inainte de a face batoanele in myfitnesspal.
   
       Cea mai mare parte va fi reprezentata de untul de arahide(nu am nici o afiliere cu Vitabolic in ceea ce priveste promovarea suplimentelor, insa personal il folosesc pe cel de la ei fiindca raportul pret/calitate este foarte bun, are o textura foarte buna si este 100% natural fara adaosuri de ulei), faina de ovaz(daca aveti o rasnita buna puteti sa o faceti acasa, insa mie unul nu mi-a iesit indeajuns de fina asa ca prefer sa cumpar instant oats fie fara aroma fie cu chocolate cookies) si pudra proteica va recomand sa fie in cantitati egale, pudrele de tip whey cu arome, tind sa se lipeasca foarte tare de aceea va recomand o pudra proteica cat mai “curata” sau caseina fara indulcitori.
       
      Se amesteca bine toate ingredientele intr-un bol, ideal cu mainile fiind ingrediente destul de lipicioase si greu de omogenizat, se aseaza apoi intr-o tava( va sugerez sa aveti o folie alimentara cerata, altfel se vor lipi de tava) si se baga la frigider. Puteti fie sa le modelati cu mainile, fie sa le presati bine si sa le taiati dupa ce se racesc cu un cutit.
   
     Sunt absolut delicioase, iar singura lor problema fiind probabilitatea de a manca prea multe :)))

 

By Aurelian T. Coroiu

Publicat în: 01.01.2020

Înapoi