ITI POCNESC ARTICULATIILE? AFLA CE AFECTIUNI ASCUNDE

  Este probabil cea mai frecventa “problema” pe care o auzi ca fiind relatata prin salile de forta.

   Termenul medical este “crepitus” , studiile pe oameni neinformati cu privire la motivul pentru care articulatiile scot aceste sunete arata ca majoritatea experimenteaza ganduri negative, emotii puternice si chiar evita activitati fizice de altfel sanatoase, de teama ca ca acestora.

  Desi in majoritatea situatiilor este un efect inofensiv, in anumite cazuri poate reprezenta o conditie medicala.

  Cauzele exacte ale trosniturilor articulare inca sunt dezbatute,
 
   Initial pocniturile articulațiilor sinoviale umane au fost atribuite istoric “spargerii” bruște a unei bule de aer formate datorita separarii suprafețelor articulare.
In 2015 cercetatorii cu ajutorul aparaturii de imagistica prin rezonanta magnetica nucleara (RMN) au reușit să demonstreze că trosnirea/pocnirea articulațiilor nu este eliberarea unei bule de aer, ci crearea unui spațiu mic între oase. Medicii numesc această tribonucleare.
   Până în prezent, nu există dovezi care să sugereze că acest fenomen are efecte negative, doar o ușoară creștere a libertatii/razei de miscare.
Singurele cazuri in care ar trebui sa ne ingrijoram si sa cautam ajutor medical de specialitate este in momentul in care trosnirea articulatiilor este insotita de durere, umflare, o raza/libertate limitată de mișcare sau un istoric de accidentari, apariția fenomenului ar putea avea unele legături cu o conditie medicala mai grava.(osteoporoza, artrita reumatica, variate tendinite, tenosinovita s.a.m.d.)
Daca intampinati datorita antrenamentelor intense, cazuri dese de tendinite, dureri sau inflamatii articulare, slabiciune a prizei etc.
Asigurati-va ca va luati din alimentatie indeajuns de multi nutrienti ce ajuta in recuperarea ligamentelor, oaselor si articulatiilor.
-pentru aportul de Vitamina D, mancati lactate(ideal ale animalelor de dimensiuni mici; capre,oi), peste gras, ciuperci.
-ca si alimente ce stimuleaza productia de Colagen enumeram, ardeiul gras, rosiile, somonul, semintele de floarea soarelui
-Omega 3 gasim cu usurinta in pestele gras, nuci, seminte de in, seminte de chia
Glucozamina precum si MSM nu sunt prezente in cantitati semnificative in niciun aliment, motiv pentru care, compensarea carentelor si un pas din tratarea patologiilor de natura osteoarticulara se va face cu ajutorul suplimentelor alimentare.
    Daca nu reusiti sa mancati toate grupele de mancare mentionate, si daca considerati ca aveti o carenta, cautati sa suplimentati.

 
By Aurelian T. Coroiu

Publicat în: 09.12.2019

Înapoi